zaterdag 1 februari 2014

KCW dag 4 & 5

Dag 4 van KCW was naailesdag. Donderdag is voor mij de dag waarop ik 2,5 uur met niets anders bezig moet zijn dan naaien & mijn klapke doen. Wat resulteerde in 2 afgewerkte stukken.

Voor de zoon stikte ik de kaptrui uit Stof voor Durf-het-Zelvers. In sweaterstof en mét duimsgaatjes! Drie maand geleden maakte ik dit exemplaar in maat 104; maar aangezien die al nipt begint te worden, koos ik deze keer voor maat 110-116 voor mijn 4-jarige. Van het halve metertje uiltjestricot dat ik gebruikte voor Fiens jurkje, had ik net genoeg over om de binnenkant van de kap te voeren.



Sweaterstof en uiltjestricot: Stoffenspektakel
Groene boordstof: gerecykleerde t-shirt
Speelblokken: Bij volle maan



Voor de dochter maakte ik een gestreepte legging (Ruusunpuna uit Ottobre 6/12) om te combineren met haar uiltjesjurk. Ook een maat 74 en deze keer wel in overeenkomst met haar confectiematen. Begrijpe we begrijpen kan...


Streepjestricot: Markt

Op dag 5 knipte en plakte ik de patronen van deze mooie tweeling. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

  1. Grappig detail, dat uilenstofje in de kap. Leuk dat je het zelfde stofje voor zowel je dochter als je zoon gebruikt (een idee dat ook al een poos in mijn hoofd rondspookt, maar heb het juiste stofje nog niet in huis ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleuren van de hoodie zijn geweldig samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leggingske, dat zoek ik al een tijdje... Leuke trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen