zaterdag 16 mei 2015

Echte mannen dragen bloemen*

Tijdens de vorige editie van Kids Clothes Week wou ik een bloemenhemdje maken voor de zoon. Tot ik koudwatervrees kreeg, en in dat bloemenstofje een topje voor Fien maakte. Toen Wout dat achteraf hoorde, was hij een beetje aangeslagen: "Maar ik vind bloemen nu ook mooi voor mij!" Wie had dat gedacht, na een moeilijke eerste ervaring met bloemen in zijn garderobe ;-)


Aangezien het stofje afkomstig was van een vintage laken van mijn bomma, was er nog meer dan genoeg over voor een hemdje. En de zoon had trouwens nog iets nodig om aan te doen op het communiefeest van zijn nichtje. Redenen genoeg dus om aan dat hemdje te beginnen.


Dat het een Theo (maat 122) zou worden, stond buiten vraag. Maar de details, die zaten voor het knippen en stikken nog niet zo duidelijk in mijn hoofd. Uiteindelijk koos ik ervoor om gele hoekjes en een klassiek borstzakje in te voegen. En omdat het stofje échte vintage is, ging ik voor de retrokraag.


Wout is er weg van, omdat hij weet dat het stofje een erfenis van "bomma piano" is. En omdat echte mannen bloemen dragen.



En blijkbaar verandert mijn smaak ook: vroeger had ik het niet zo voor bloemenstofjes, maar 7 van mijn 10 laatste naaiprojecten maakte ik blijkbaar wel in één of ander bloemendessin.


Ik heb nog zoveel hemdjesideeën in mijn hoofd, maar als ik in Wouts kast kijk, moet ik mezelf toch wat intomen: momenteel hangen er al 7 zelfgemaakte stuks in zijn kast. Misschien moet ik eens beginnen aan een hemd voor de wederhelft? Madeliefjesstof is er alleszins nog genoeg...

*De Zuster Van - 2013

22 opmerkingen:

  1. Wat een mooie reeks hemdjes! Een bloemenhemdje zou ik hier moeten maken en dan laten aandoen want als ik de stof gewoon zou laten zien, zou dennis het er niet in zien. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke Theo! Ik neig ook heel erg naar bloemen voor de hemdjes, maar voor Nils doe ik dat beter niet meer. Hij is niet te overtuigen. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De blouse is heel mooi geworden. Leuk met die kleine gele details.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat mijn zoon het ook wel zal zien zitten, hij houd van roze en vroeg al eens of bloemen ook voor jongens kunnen. Ik moet we er maar gewoon aan wagen denk ik. En die laatste foto is echt geweldig, schitterend die hemdjes naast elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mee eens dat echte mannen bloemen dragen! Maakte afgelopen najaar ook een bloemetjes-Theo voor mijn 3-jarige en ben daar nog steeds erg trots op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blousje. Bloemen zijn echt 'in' he? Een heerlijk rijtje blousjes zeg. Succes met je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, mooi! Het stofje van het middelste hemdje, met blauwe bloemekes, was hier het babydekentje van zoonlief. Ik smelt er nog telkens van :) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk he, hoe stofjes herinneringen kunnen oproepen...

      Verwijderen
  8. Dat ik bloemen top vind voor jongens! Héél erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Awel, ik vind ook dat jongens/mannen echt wel bloemen mogen dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Groot gelijk heeft hij, dit stofje was gewoon voorbestemd voor hem. Zo mooi dat dit hem staat !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja zo mooi zeg! Ik twijfel altijd bij bloemetjesstoffen maar als ik het zo afgewerkt zie zoals bij jou, zeg ik alleen maar 'wauw'!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw! Wij houden ook zo van bloemetjes! Geweldige finishing touch met de hoekjes! Hoop snel ook tijd en durf te hebben voor blousjes voor mijn bloempjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind bloemen ook kunnen voor jongens! Of je wederhelft daar ook tevreden mee zou zijn, das een goeie vraag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love bloemen voor jongens, en mijn zoon gelukkig ook! Deze is echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi! Al een geluk dat hij een tikkeltje jaloers werd van zijn zusje.
    En wat een assortiment om uit te kiezen. Dan denk ik dat ik mijn zoon schromelijk verwaarloos.

    BeantwoordenVerwijderen