donderdag 30 juni 2016

Juffen- en meestercadeaus

Wout wou zelf een cadeautje maken voor de meester "met mama haar naaimachine". Vorige zomer liet ik hem een schort en een knuffel stikken, dus hij stond erop dat hij het zélf zou doen. We brainstormden samen wat hij voor de meester zou kunnen maken, en zo kwamen we uit bij kussentjes (een handtas zag hij zo niet zitten ;-) ). De meester werkt in de mierenklas, en in mijn stoffenkast had ik nog een perfect stofje liggen.


Aangezien ik niet mocht helpen stikken, gingen we voor een heel eenvoudig overslagkussen - zonder paspel, rits of knopen. Met de juiste vouwtechniek moest Wout daardoor per kussen enkel twee keer rechtdoor en twee keer zigzag stikken.


Hij was supertrots op het resultaat...



Fien is nog wat te klein om te helpen naaien, daarom maakte ik voor haar 4 juffen een An-tasje. Ideaal om wat stofrestjes te verwerken...

 Wij zijn klaar voor de vakantie!

2 opmerkingen:

  1. Mooie cadeaus!!! En zelfgemaakt, super gewoon. Dat bloemenstofje rechts boven is heel mooi! Ik heb ook An-tasjes gegeven, kunnen juffen altijd gebruiken he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Amai, helemaal zelf, hij mag zeker fier zijn.

    BeantwoordenVerwijderen