zaterdag 12 april 2014

KCW dag 5, 6 (en 7)



Op dag 5 en 6 maakte ik een Ole, met het fantastisch patroon van Zonen09. Sharons patronen zijn altijd tot in de puntjes uitgewerkt. Oog voor detail, en geen ruimte om iets verkeerd te doen (ik moest geen enkele keer mijn découvit bovenhalen, en dat zegt iets).
 


 Ole heeft een troef: hij is volledig omkeerbaar!



De donkerblauwe sweaterstof kocht ik op een Stoffenspektakel, de lichtblauwe is een gerecykleerde sweater van Moemoe. En ik loop nu al 3 dagen mijn hoofd te breken over de plaats waar ik de blokjestricot kocht, en ik kan er maar niet opkomen. Lylytex? De markt? Een stoffenspektakel? Ik heb er geen idee meer van.


De stof van het zakje is een restje.

En dag 7 van KCW, dat wordt een rustdag. Tijdens dag 5 en 6 zat ik meer dan enkele uren achter de machine, dus morgen neem ik mijn overuren op...

13 opmerkingen:

  1. Heel mooi!! Wout loopt er weer stoer bij! Mijn man Wout is er jaloers op :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben grote fan! Vooral de blokjestricot is super, jammer dat je niet meer weet waar je hem haalde :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Echt super tof truitje!
    Maar klinkt zo moeilijk, dat hij volledig omkeerbaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt echt heel goed mee. Je moet er je hoofd bijhouden, maar alles staat super duidelijk in de werkbeschrijving.

      Verwijderen
  4. Heel tof, jou Ole! Hier staat er ook één op korte termijn naaiplanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. supermooie Ole! Ik wil er ook nog één maken met kraag. En die blokjestricot is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi! Daar hebben ze lang geniet van volgens mij!
    Ik maakte hier ook een in maat 122. Helaas heb ik wel zitten sukkelen met de drukknopen (20mm van Prym, waardoor nipt stikken langs de rand) + ze kwamen los :(. Hopelijk blijven ze nu goed zitten.
    Welke drukknopen gebruikte jij als ik vragen mag? Speciaal voor tricot?
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat is niet leuk als je er dan zoveel werk insteekt... ik gebruikte kam-snaps. De sluitboord verstevigde ik met speciaal plakkatoen. Ik gebruikte al vaker kam-snaps, en nog nooit heb ik voorgehad dat ze loskwamen.

      Verwijderen
  7. Die blokjestricot is echt gemaakt voor de ole! Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die blokjestricot is van Fragile! Ik verkocht 'm ooit door via 'stof de stofkes', dus misschien kocht je 'm wel van mij. Toch wel wat spijt van, nu ik dit zie ;-) Prachtig! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, super mooie versie! Wat een prachtige stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ge kunt er wat van, schoon! En opnieuw: merci voor de mooie complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen