dinsdag 22 juli 2014

KCW dag 1 & 2: jurkje met/zonder strik

 



















Het eerste project in deze Kids Clothes Week is een gerecykleerd jurkje in maat 74 volgens het Speedy Girl-patroontje uit Ottobre 3/13. Ik maakte vorige editie van KCW drie van die jurkjes, en die werden hier sindsdien bijna constant gedragen omdat ze zo gemakkelijk zitten.

Het enige waar ik niet uit geraak: zet ik er een strikje op of niet? Ik hou meestal niet zo van tierlantijntjes, maar hier vind ik dat het misschien nog net kan. Wat denken jullie?



16 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan! Ik vind het een leuk strikje, maar op die plaats is het wel erg klassiek. Je kan het ook links of rechts op de hals zetten (als je houdt van asymmetrie), of links of rechts beneden ofzo, he. Alleszins, met of zonder en eender waar, het is een tof jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met!
    maar ik ben dan weer een strikjesmeisje....

    super tof jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!! Met strikje denk ik, maar zou het idd links of rechts plaatsen. Evt nog 2 lintjes eronder.
    Geniet enorm van jou maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een los strikje op een speldje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker, die strik, love it!
    Supercute jurkje, zou ik zo kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk ge/vermaakt!! Met of zonder strikje kan beide, maar met vind ik wel heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. M E T strikje, breekt het "klassieke" ; 'n jurkje waar ze weer primadonna zal mee zijn (dat modelletje staat haar idd als gegoten)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een mooi recycleerprojectje! Ik zou dit modelletje binnenkort ook eens willen maken en ik vroeg me af hoe jij de mouwen afgewerkt hebt. Ik vind dit precies wel mooier dan met het voorgeschreven biesje.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stikte een elastiek aan de buitenzijde van de mouwen, en dat plooide ik dan naar binnen. Bij het toestikken van de mouwen zit de elastiek dan aan de binnenkant.

      Verwijderen
  9. klinkt goed! ik probeer het eens. Maar ik zie precies geen naad aan de mouwen? Als je het stukje met de elastiek op naar binnen plooit, moet je het daarna toch nog vast naaien he? of is dat stiksel gewoon zo subtiel gedaan dat dat niet te zien is op de foto? :)
    Alvast bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen