zondag 16 november 2014

Ik recykleer... een tent & een laken

In augustus liet ik jullie al de grondstoffen van dit recykleer-project zien: een tent en een laken. Eva gokte toen dat ik een jas ging maken, en zij had gelijk: ik maakte het jongensvestje uit de allereerste editie van La Maison Victor.

 

De ellebooglappen werden gesneden uit een kleuterbroek waar de knieën al helemaal uit verdwenen waren. Knoopjes vond ik in mijn persoonlijke collectie, maar werden ooit door een bomma van een ander kledingstuk gehaald. Dat maakt van dit vestje een 100% recyclage-project (als we het stikgaren buiten beschouwing laten natuurlijk).


Ik maakte maat 6 jaar voor Wout, die een grote bijna-5-jarige is. Het vestje is daardoor nog iets te ruim, maar dat kan Wout niet deren. Hij draagt het vestje al volop: als kapiteinsvest wanneer hij in zijn vaders micro liedjes van Kapitein Winokio zingt.


12 opmerkingen:

  1. Knap seg! Ik zou er nooit opkomen om een tent te recykleren tot een jasje. Het ziet er heel erg mooi uit. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superjasje werd het! Uit een tent nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal geslaagd zeg!! Hoe kom je erop ja, uit een tent!? Heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top gerecycleerd joh! Goed geraden van mij, win ik nu iets? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En nu in deze outfit naar een voorstelling?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow ziet er heel netjes uit hoor! En super dat hij er heel blij mee is. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen