zondag 16 november 2014

Recykleren 4.0

Met dit bericht wordt Recykleer-14-daagse editie 2014 officieel geopend! Recykleren kan en mag natuurlijk het hele jaar door, maar toch willen we ook dit jaar gedurende de Recykleer-14-daagse naai-, brei- en haakprojecten op basis van gebruikte kledij, huishoudtextiel en restjes nog eens extra in de kijker zetten.


Vanaf morgen hebben we weer elke dag een gast-blogger op bezoek. Hopelijk zullen die gasten jullie inspireren om zelf aan de slag te gaan.

Want: iedereen kan recykleren! Van het knippen van stofvodden tot het maken van een gedetailleerd ensemble: het kan allemaal. Kijk dus met een kritische blik in je kasten of loop eens door de kringloopwinkel. Geef ongebruikt of licht beschadigd textiel een tweede leven.

Doe je het om de afvalberg te verkleinen? Om geld uit te sparen? Of gewoon omdat het een leuke uitdaging is? Dat maakt niet uit!

Inspiratie nodig? Kijk eens op Pinterest, waar de recykleerideeën volgens grondstof staan gerangschikt.

Iets gerecykleerd? Laad je foto's op in de Flickr-pool, en laat ons meegenieten van je creaties! Blog erover wanneer je zelf een blog hebt, zodat je op jouw beurt mensen inspireert.

Vanavond krijgen jullie van mij al een eerste recykleersel, waarvan ik eerder al een tip van de sluier oplichtte...



We hopen van harte dat jullie 14 dagen lang mee-recykleren!

11 opmerkingen:

  1. Oh spannend hoor wat er allemaal weer gerecykleerd gaat worden. Het jeukt hier enorm om weer te gaan recykleren alleen heeft mijn naaikamer to be nog geen vorderingen en wordt de puinhoop alleen groter van wat ik nog allemaal wil ;). En is er even een Natural Homemade Market op mijn pad gekomen en ga ik deze week aan de slag met sieraden maken :). Maar de tweede week wil ik toch echt wat gaan recykleren al is het zorgen dat mijn tweedehands winterjas die ik groter aan het maken ben af komt!! Heel veel recykleer plezier! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mee! Ik heb geen flickr account. Maar ik zal uiteraard bloggen over mijn naaisels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf dit een geweldig initiatief vinden. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zijn er klaar voor, me and my machine!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!
    Ik heb het eerste recykleerdingske al on the blog staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeej! Ik zat er ook al op te wachten. Heb al twee projectjes gedaan, nu nog bloggen. En deze weken hopelijk nog een beetje tijd om iets te recykleren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vroeg mij al af wanneer het weer begon. Ik doe weer mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe mee! En nu ik zelf een blog heb, zal er ook over worden geblogd!

    BeantwoordenVerwijderen