woensdag 19 september 2012

Ik recykleer! (1)

Vandaag geen gastpost, maar een eigen bijdrage.

Ik heb een zwak voor streepjes, altijd al gehad. Dus toen ik op een rommelmarkt dit jurkje zag hangen (maatje 34 en een kapotte rits), trok het meteen mijn aandacht.


Die veel te kleine maat en kapotte rits maakten dat ik met de jurk voor mezelf niets kon maken. Het moest dus iets worden voor de zoon. En opnieuw overwon mijn liefde voor streepjes het gegeven dat mijn zoon in meisjeskleren zou rondlopen.


Het werd een heel gepuzzel. Maatje 34, daar zit echt niet veel stof aan. Dus om daar een hemd bestaande uit 2 voorpanden, een rugpand, 2 mouwen, 2 schouderstukken en een kraag uit te krijgen, dat was niet evident. Gelukkig past mijn zoon nog in maatje 98: een 104 was onmogelijk geweest.



Ik had graag voor- en achterpand in biais gesneden, maar moest uit noodzaak de strepen van het voorpand verticaal laten lopen. En voor het binnenste schouderstuk en de onderkraag moest ik noodgedwongen in mijn lapjesmand duiken.


Maar o, wat een voldoening wanneer de puzzelstukjes in elkaar vielen!

Streepjes, zijn er eigenlijk mensen die dat niet graag zien?


jurk naar hemd 

30 opmerkingen:

  1. zal dringend wat meer aan recykleren moeten doen... Echt knap is dit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden! En een heerlijk streepjes-stofje inderdaad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kan ik inkomen dat dat voldoening geeft, zo een leuk hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. onherkenbaar gewoon! Een geweldig hemdje werd het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, zeer goed gedaan. Kon die verkoopster maar zien wat jij met haar jurkje deed....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. indrukwekkend! streepjes zijn altijd goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gedaan, direct is kijken in mijn kast wat gerecycleerd kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap van zo'n klein kleedje. Ik ben ook weer aangestoken door je actie schreef er een blogje over:
    http://groengedoe.blogspot.nl/2012/09/bloed-zweet-en-tranen-tas.html en heb daarin je blog gelinkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow knap hoor!! Chapeau!
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh wat knap !! ik zou het jurkje ook hebben meegenomen om het stofje hoor. Streepjes zijn altijd goed. Ik heb vandaag ook een post gemaakt over een gerecykleerd shirtje, ik ga snel weer verder met knippen en leuks maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooo, die verticale streepjes vooraan in combinatie met schuine streepjes achteraan, maakt dit hemdje echt schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi geworden! Geen spoor meer van het kleedje, ik vind het zelfs een echt jongensstofje nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig, hoe en wanneer doe jij dat toch allemaal

    BeantwoordenVerwijderen