zondag 30 september 2012

Ik recykleer! (3)

Ik beken. Ik kan geen stof weggooien. Stukjes van 5 cm², dat gaat nog net. Maar al wat groter is, vergeet het. Stukken met rare vormen die overblijven na het knippen van patroondelen, gaan steevast in mijn restjesmand. Deels zuinigheid, deels sentiment. Maar die restjesmand groeide en groeide, tijd dus om er iets mee te doen.


Ik sorteerde de lapjes volgens kleur, en zo had ik een hoopje blauw/groen/bruin, een hoopje bruin/geel en een hoopje wit/roze. Ik knipte kleine vlagjes (13 cm hoogte en 13 cm breedte), die na het stikken een hoogte en breedte hebben van ongeveer 10 cm. En zo kreeg ik drie vlaggenlijnen, een roze, een blauwe en een gele (een goede Nederlandstalige tutorial voor een vlaggenlijn kan je bij Oon vinden).


 De roze slinger werd als cadeautje weggegeven...
 

 ... de gele en de blauwe bleven hier.


Niet het origineelste idee, maar wat ik het leukste vind aan dit project, is dat de slingers me herinneren aan vroegere naaiprojecten: zo zitten er overschotjes in van zelfgemaakte rokjes, pyjama's, broekjes van Wout, hemdjes, hoedjes, zakjes, kraamcadeautjes en een shortje dat mijn moeder naaide toen ik een jaar of 12 was.


Er zitten ook ergens stukken van kapotte broeken en keukenhanddoeken in.
Maar sjjjjjt, aan niemand zeggen ;-)

14 opmerkingen:

  1. Komt altijd van pas, een slingertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik heb er vandaag ook ééntje gemaakt :-) (maar dan met kerstboompjes ;-p)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn restjesmand staat ook op ontploffen. En ik ben een tijdje geleden ook aan vlaggetjes begonnen. Inderdaad niet origineel, maar vlaggetjes zijn inderdaad gewoon leuk EN een ideaal restjesproject :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk om stofrestjes te bewaren. Maar mijn opruimwoede wint het steeds van mijn zucht naar nostalgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook aan iets begonnen met allemaal restjes stof. En inderdaad, toen ik ze zat uit te zoeken, passeerden alle projectjes in mijn hoofd. Tof die slingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die vlaggenlijn echt zooooooo cute. Het maakt het meteen zo gezellig.
    En je hebt het ook echt heel netjes in elkaar gezet. Iets wat mij net bij Miss Creatuurtje ook al opviel, ik krijg van jullie meteen zin in een nieuw project ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Dat ziet er vrolijk uit! Ik bewaar ook altijd alles :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is hier ook een favoriet restjes-recykleer-project!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze wel origineel die vlaggetjes van jou. Want er is geen tweede op de hele wereld te vinden met de zelfde stofjes als jij gebruikte. Toch? ;-) Ik word er gewoon ontzettend vrolijk van zo op de vroege maandagmorgen. Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed idee!!!! (en goed excuus ook om niet al die restjes weg te gooien ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan het ook niet, restjes weggooien. En vlaggetjes zijn misschien niet origineel maar wel fantastisch leuk!

    BeantwoordenVerwijderen