donderdag 4 april 2013

Gingerbread Bob

Hemdjes naaien voor de zoon, daar haal ik nu eens superveel voldoening uit.

 

Voor het eerst liet ik de 3-jarige zelf een stofje kiezen. Hij ging resoluut voor de moertjes (die ik hier kocht), want "dan is het een beetje een Bob de Bouwer hemd, hé mama?"

detail gingerbread bob

Ik ruilde het vertrouwde Apple-patroontje in voor het Gingerbread-patroon uit de laatste aanwinst in mijn boekenkast: Home Made Mini-Couture. Door de duidelijke uitleg en het beperkte aantal patroondelen, stak het hemd in geen tijd in elkaar. Het hele boek is trouwens echt een aanrader: leuke patroontjes, vergezeld van een heldere uitleg, supermooie foto's en een prachtige vormgeving. Ik voel bandwerk aankomen...

gingerbread bob

24 opmerkingen:

  1. en daar gaan we weer : amuseer je maar bij het maken van al die mooie dingetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zoon heeft een goede smaak. Erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gebruik je gewoon katoen voor die hemdjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel schoontje en nu weet ik niet of ik jou al proficiat gewenst heb met je buikje (zalig schoon buikje trouwens!). Maar dan doe ik het nog maar eens. Van harte proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw! je zoon heeft smaak! Mooie stofje seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n schoontje! Ik hoop dat er in de versie voor volwassenen (Home Made Maxi-couture? ;-)) ook zo'n duidelijk patroon zal zitten, want ooit wil ik toch ook eens een hemd maken voor mijn vriend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schoontje, het boek staat op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon hemdje! Het boek staat hier ook in de kast, maar ik heb er nog niet in kunnen kijken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superhemdje ! Ik wil het zeker ook nog eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof! Ik ben ook bezig aan de gingerbread :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een toffe blog vind ik her.....ik ga je meteen volgen hoor!
    En een prachtig hemd, ik hoop dat ik dat ooit ook kan !
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig hemdje! Je zoon heeft een heel mooi stofje gekozen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi! Ik ben ook fan van het boek, en van dit hemdje! Zo'n tof stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo een tof hemdje, dat zou mijn 3 jarige zoon ook super vinden. Hoe noemt het stofje of van welke ontwerper is het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Run Run Robot Bolts in blauw, ontwerper "Quilting Treasures"

      Verwijderen
  15. hoe viel de maatvoering? Welke maat heb je genomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte een 4 jaar voor mijn 3-jarige zoon. Aan de schouders zit het goed, maar Wout is geen bonenstaak. Het is wel nog iets te lang, maar 3 jaar leek me te klein om nog de lente en zomer door te komen.

      Verwijderen
  16. Je zoon maakte een super goede keuze, heel geslaagd! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen