maandag 8 april 2013

Recy-speel-kleren

Twee weken paasvakantie, dat betekent véél buiten spelen. De temperaturen zijn dan wel niet hoog, zolang het niet regent, wil mijn zoon buiten spelen. Putten graven, rollen in het gras, krijttekeningen maken, rollen in de aarde, patatten planten, rollen in de stenen, ... Lees: gevaar voor gescheurde en gevlekte kleding. Het monnikenwerk van deze dame bewonder ik ten zeerste, maar ik zie het mezelf nog niet direct doen. Daarom dook ik nog maar eens in mijn recykleerhoop, en maakte ik speelkledij van een stapeltje t-shirts, topjes en een oude pyjamabroek.


Resultaat: 3 broekjes en 3 t-shirts. Toegegeven, het zijn niet de mooiste kleuren of stofjes, maar zoals jullie wel weten is recykleren één van mijn stokpaardjes (en klik eens hier als je nog een reden zou zoeken om te recykleren).


Ik gebruikte twee gratis patronen van Dana: de Kid Pants (broek) en the Basic Tee (t-shirt). Het patroon van de broek werd evenwel een aantal centimeters verlengd, in de breedte paste ik het patroon niet aan omdat de broekjes toch in tricot werden gemaakt.


Dit was waarschijnlijk de laatste keer dat ik een lange broek voor Wout uit 1 mannen-t-shirt krijg, want die benen, die worden serieus lang. Maar hopelijk kunnen we binnenkort beginnen aan korte broekjes...

3 opmerkingen:

  1. Blij dat je terug blogt! Ik blijf je volgen.
    Ook ik maakte reeds hemdjes voor kleinkinderen uit Ottobre en vind de patronen zalig! Hopelijk krijg ik voor mijn verjaardag opnieuw een abonnement op het tijdschrift!
    Mooie recyclage! Ondertussen ben ik er ook door gebeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zie ik daar vava zijn tshirt ook al tussenliggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeeej, je bent terug! en met leuk nieuws, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen