donderdag 25 april 2013

Vanallesennogwat

Zoals ik in vorig bericht al toonde, was "blogverlof" niet gelijk aan "naaiverlof". Daarom krijgen jullie een overdosis naaisels die ik de afgelopen maanden maakte. Zo bent u er in 1 keer vanaf ;-)

In de categorie "voor de zoon":

  • Een groene Jacob, wel met versmalde pijpen omdat ik vreesde voor kettingvet op de onderkant wegens een fietsgekke zoon.



Ondertussen is de broek al wat verbleekt door het vele wassen. Want die Jacobs-met-rekkers, dat zijn echt ideale kleuterbroekjes: snel aan & uit.


Stof: Stoffenspektakel

  • Een Apple in herfstkleurtjes

apple ruitjes
 Stof: Fabricworm
  • Een Beethoven (= een Apple maar met lange mouwen) en meteen de eerste kennismaking met het maken van mouwsplitten.


 Stof: markt

  • 3 pyjamabroekjes, volgens Dana's gratis patroon. Ik zocht bij elke broek een passende t-shirt, en voila, 3 nieuwe pyjama's.
3 p pyjamas
Stof:
links: fietsenflannel van Fabricworm
midden: grijze tricot uit een recykleerde t-shirt
rechts: streepjesstof van de markt

  • Piratenkledij: ik naaide een t-shirt en tekende er met textielstift een doodskop op. Uit een oude kostuumbroek maakte ik een eenvoudige broek (opnieuw volgens Dana's patroon). 
Stof t-shirt: streepjes van het stoffenspektakel en boordstof van een gerecykleerde t-shirt
Stof broek: gerecykleerde kostuumbroek


In de categorie "voor mezelf": een blouse met driekwartsmouwen, waar ik nu tijdelijk niet in pas wegens te-dikke-buik... Het patroon kwam uit een Burda maar werd fel hertekend.


Stof: markt


In de categorie "stofrestjesverwerking en recyclage": poppenluiers volgens het patroon van Oon



In de categorie "haken / wolrestjesverwerking / een beetje raar": gehaakte Swiffersokken, volgens dit patroon.

 

10 opmerkingen:

  1. Dat hemdje (Apple), die stof, ... herkenbaar voor mij!
    Prachtig! Bij ons al vaak gedragen en gewassen en nog steeds als nieuw!
    Goed stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent wel heel productief geweest ! Heel mooi allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die swiffers heb ik al lang geleden eens gepind! En, werkt dat nu goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk wel; al neemt het de miniscule stofdeeltje niet op, wat "echte" swifferdoekjes wel doen (maar die kan je dan niet wassen natuurlijk). Ik gebruik ze wekelijks om de bovenverdieping te swifferen, en heb mijn man nog niet horen klagen dat het er te vuil lag ;-)

      Verwijderen
  4. jij bent geweldig goed bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie! Ohh, die broek en dat blauwe blousje.... Denk dat ik het patroon van de jacobsbroek ook maar eens ga bestellen..

    BeantwoordenVerwijderen