donderdag 4 maart 2010

Wouts uitzet, deel 2

Hier het vervolg van Wouts zelfgemaakte baby-uitzet:

- een overtrek voor de luiermatras op zijn kamer; de overtrek kocht ik in Ikea, ze zaten per 2 in een verpakking: 1 blauw en 1 rood. Aangezien de rest van zijn uitzet blauw is, maakte ik de biais van het rode overtrekje los en stikte er een blauwe aan. De hartvormige applicatie overstikte ik met een zeer abstracte interpretatie van onze kat Darwin.


Het kastje waarop het verzorgingskussen ligt, is trouwens ook gerecycleerd van mijn schoonmoeder: de witte verzorgingstafel was nog in perfecte staat, ze is enkel geüpdatet met nieuwe knopjes...

- een luiertas met bijhorend luiermatrasje en luierzakje. De luiertas maakte ik op basis van een patroon van de naailes-lerares. Het matrasje is heel eenvoudig te maken. Je hebt 3 rechthoekige stukken stof nodig (grootte naar keuze, afhankelijk van de grootte van de baby): een laagje badstof voor de bovenkant, een laagje wattine tussenin en een laagje toile cirée aan de buitenkant. Aan de zijkanten samenstikken met biais, en klaar is kees! Ik stikte er voor de versiering nog een randje tussen. Om het te kunnen opplooien op een hygiënische manier (zonder dat de buitenkant de bovenkant raakt), stikte ik aan smalle zijden op ongeveer 1 achtste van de lengte een stukje velcro. Wanneer je de smalle zijden dan naar binnen plooit en vervolgens het matrasje nog eens in twee vouwt, heb je een compacte en propere luiermatras.
Het luierzakje is het ontwerp van Mme Zsa Zsa, in Wouts kleuren natuurlijk! Ik koos voor toile cirée aan de binnenkant en stof aan de buitenkant. En handig dat het is! Als ik met de draagzak op stap ben, neem ik enkel dit zakje mee, supercompact! Dus een echte aanrader voor al wie kinderen heeft!




Na al dit geknutsel heb ik nog bolletjes-, stipjes- en ruitjesstof over, dus er zullen nog ooit ontwerpen in die kleuren volgen waarschijnlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten