woensdag 1 juni 2011

2 in 1

Het begon allemaal op de trein. Eén van de treinmadammen (mijn vaste pendel-kliek) kreeg een stapeltje kleren van een collega. Daar zat 1 tuniekje in. Maar die treinmadam heeft 2 dochtertjes, een tweeling. En hoewel ze hen niet identiek kleedt, wil de ene wel een rokje als de andere een rokje aanheeft; een broekje als de andere een broekje aanheeft; en - u raadt het al - een tuniekje als de andere een tuniekje aanheeft. Dus 1 tuniek, dat was een probleem.

Dus stelde ik voor een tweede exemplaar te maken. Ik kreeg het 'model' mee naar huis en gaf de treinmadam inzage in mijn stoffencollectie. Ze koos voor een geel katoentje met witte stippen.


Ik tekende & bestudeerde, en dit was het resultaat. Links het originele, rechts de kopie. Het halslintje is iets anders, maar dat heet dan artistieke vrijheid.



Ik testte het model op enkele peuters en kleuters uit mijn omgeving: voor een peuter van 16 maand is het net gepast als kleedje, voor een kleuter van 3,5 jaar is het een mooi tuniekje. 2 in 1 dus: een kleedje en een tuniek.


Wat ik aan dit model zo tof vind, is dat het door het borststukje en het smockdeeltje op de rug heel mooi aansluit; mooier dan een kussensloopkleedje, maar met toch nog genoeg ruimte voor een bol kinderbuikje.



Iemand geïnteresseerd in het patroon?

14 opmerkingen:

  1. Ja! Zeer geinteresseerd!
    Mooi gemaakt hoor, erg knap alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! 't Is zeer vrolijk en lijkt me een perfect snel-resultaat-projectje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! En echt op en top zomer in dat gele stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, 't ziet er super uit. Jammer genoeg, nog steeds niet veel meisjes in de buurt om zulke dingetjes voor te maken... wie weet, na de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw,wel leuk om met u op de trein te zitten.
    jij kan zo probleem oplossend werken en vaak met weinig middelen maak je de mooiste dingen, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik ben wel geïnteresseerd als mama van een bolle-buik-dreumes ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk kleedje is het geworden hoor! De treinmadam en haar dochters zullen vast heel blij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je zelf die dingen kunt namaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er komt deze week een patroon met handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,ik zou graag het patroontje willen?

    BeantwoordenVerwijderen